Házipatika fórum: 100% Whey Protein - fehérje koncentrátum - Házipatika fórum

Ugrás a tartalomhoz

hirdetés

Szponzorált hirdetések

Oldal 1 / 1

100% Whey Protein - fehérje koncentrátum

#1 bioplanet 2013. 03. 13. - 12:25:32

A fehérjék a vitaminokhoz hasonlóan esszenciális tápanyagok (protein = elsődleges). Fehérjékre szükség van a szív, és egyéb testszövetek felépítéséhez, működéséhez, alapvető alkotórészei a különböző enzimeknek, hormonoknak, valamint a szervezet védekezését biztosító immunanyagoknak, illetve a fehérjék látják el a testet építőelemekkel, aminosavak formájában, melyek az anyagcsere folyamatában az izomzatba beépülnek.
Nem kielégítő bevitel esetén romlik az immunitás, csökken az energiaszint, a fizikai és szellemi teljesítőképesség.

A kapcsolódó és releváns kutatások alapján intenzív testgyakorlás mellett testsúly-kilógrammonként 2,5 gramm jelölhető meg minimálisan fogyasztandó mennyiségnek.
De különösen intenzív megterhelés mellett számos kutatás talált ennél magasabb fogyasztás mellet is negatív-nitrogén egyensúlyt (3,5 g/ttskg).

A fehérje kiegészítők használatát több okból jelenhet előnyt. Egyfelől praktikus okai vannak. Napjainkban sokunknak nincs ideje napi hat-nyolc alkalommal leülni és elfogyasztani 20 deka csirkemellet, némi rizzsel vagy épp édes-burgonyával, még kevésbé elkészíteni azt.

A fehérje kiegészítők gyorsan és könnyen elkészíthetők és fogyaszthatók, és mára már különösen finomak is kaphatók.
Ennél lényegesen fontosabb ok azonban, hogy a különféle fehérje típusok eltérő felszívódási és hasznosulási jellemzőkkel rendelkeznek.

A fehérje-koncentrátumok és izolátumok alapvető jelentősége az, hogy könnyen emészthető, magas biológiai értékű és nem kívánt anyagoktól mentes alternatívát biztosítanak a testgyakorlás megkívánta pótlólagos fehérje-mennyiség biztosításához.

Rendkívül sokféle, többféle forrásból nyert fehérje kiegészítő áll ma már rendelkezésünkre. A megfelelő formula kiválasztása - azok egyéni jellemzői mellett - számos dologtól, így például egyéni toleranciától, preferenciáktól, anyagi megfontolásoktól és egy sor egyéb tényezőtől függhet.
Amit ezzel kapcsolatban általánosságban vizsgálnunk kell, hogy mikor és milyen terméket válasszunk.

Ekkor fogyasszunk el egy tejsavó fehérje koncentrátum vagy izolátum keveréket.
A tejsavó lényegesen gyorsabban ürül a gyomorból és szívódik fel a vékonybélből, mint bármely más protein formula. Magas BCAA (elágazóláncú aminosav) tartalma okán testépítő szempontból a legelőnyösebb fehérjeforrás, melyet a későbbiekben részletesen tárgyalunk.

Jó választás ezen kívül reggel felkelés után, edzés előtt, és lefekvés előtt fogyasztanunk egy-egy fehérje-turmixot, ilyenkor a tejsavó-fehérje mellett, esetleg helyett használhatunk más forrásból származó kiegészítőket is így, kazein, tojás esetleg szója (figyelemmel az izoflavontartalomra) alapú vagy kombinált kiegészítőket.

Lényeges kiegészítés, hogy a fehérje fogyasztás, felszívódás és emésztés sosem önmagában szemlélendő. A felszívódást, emésztést és a felhasználás irányát a minőség és mennyiség mellett alapvetően határozzák meg a fehérjék mellett elfogyasztott egyéb tápanyagok.

A fehérje önmagában történő fogyasztása esetén, egyéb energia-szolgáltató híján a szervezet azt fogja energiaként hasznosítani, lévén számára ez az elsődleges, és az izomépítés csak sokadik rangú tényező.

++++NEW FORMULA++++
CyberTech Nutrition - ÚJ Gyártó a piacon

100% Whey Protein - fehérje koncentrátum

- G.M.P minősítés
- Eredeti holland kakaó
- Nem tartalmaz a szervezetre káros hatóanyagot

Érdeklődni lehet: 20/265-0365


Oldal 1 / 1
  • A téma zárva.

Szponzorált hirdetések

Topik megosztása: